Artikkelit

Apostolin sana: Sadonkorjuu 2022!

Mitä tulee mieleen sanasta sadonkorjuu? Usein se samaistetaan herätyk­seen, että paljon ihmisiä tulee uskoon. Ajatellaan, että sato on kypsynyt ja paljon ihmisiä korjataan satona taivaaseen. Toki se on lopullinen päämäärä.

Sadonkorjuu on itse asiassa nähtävä prosessina, jossa eri vaiheiden kautta tapahtuu moninkertaistumista. Siinä näkymme mukaisesti voitetaan uusia ihmisiä sisälle Jumalan valtakuntaan ja vahvistetaan heidän suhdettaan Kristukseen ja seurakunnan perheyhteyteen. Heitä varustetaan palvelemaan ja valtuutetaan myös toimimaan kutsumuksensa työssä.

Millaista sadonkorjuuta Jumala antaa Citylle nyt alkavana vuonna 2022?

Pyhä Henki puhui minulle, että seurakuntana olemme ihmis­suhteista muodostuva verkosto, jonka tarkoitus on lujittua ja laajentua, jotta se voi korjata talteen kypsynyttä satoa. Edellytyksenä on tietysti jokaisen henkilö­kohtaisen Jumala-suhteen syventyminen, että vahvistumme identiteetissä, keitä olemme Kristuksessa.

Suhteissa toisiin ihmisiin meillä on kolmensuuntaisia suhteita, joiden kaikkien tulee lujittua, jotta verkosto voi laajentua ja sadon­korjuu toteutua. Sinä olet avainasemassa.

Ensinnäkin. Mieti omalla kohdallasi, keitä ihmisiä sinun lähi­piirissäsi on sellaisia, jotka eivät vielä tunne Jeesusta tai ovat etäällä hänestä tai ovat vailla hengellistä kotia. Pyydä Jumalan Henkeä auttamaan, että voit luoda lähempää suhdetta ainakin yhteen heistä ja tuoda hänet Cityn yhteyteen – nyt tammikuussa.

Toiseksi. Sinulla on suhteita Cityn perheyhteydessä niihin, jotka ovat kanssasi kasvamassa. Rukoile ja tutki Sanaa ja palvele yhdessä heidän kanssaan Viikkojuhlassa ja erilaisissa pien­ryhmissä.

Kolmanneksi. Hakeudu sellaiseen ryhmään / koulutukseen, jossa sinua varustetaan Kristuksen kaltaisuuteen. Silloin voit löytää oman kutsumuksesi ja palvella hengellisin valtuuksin Cityn apostolisen johdon alaisuudessa.

Millaisen sadonkorjuun Pyhä Henki antaa vuonna 2022, riippuu meistä jokaisesta. Anna sinä suhteittesi verkoston laajentua, ja pidä samalla huolta myös siitä, ettei verkko repeile kohdaltasi.

Siunattua Uutta Vuotta 2022!

Seppo Pehkonen

Artikkelit